Naukowcy Nestlé odkryli, jak zmniejszyć zawartość cukru w czekoladzie, zachowując jej słodki smak

Używając wyłącznie naturalnych składników, naukowcy Nestlé znaleźli sposób na zmniejszenie zawartości cukru w czekoladzie, przy jednoczesnym zachowaniu jej wyśmienitego słodkiego smaku.

Już wkrótce czekolada będzie smakowała równie słodko, choć w jej składzie będzie mniej cukru. Wszystko to dzięki przełomowym badaniom, które przeprowadzili naukowcy Nestlé. Badacze, przy użyciu wyłącznie naturalnych składników, odkryli sposób, aby mimo redukcji cukru w czekoladzie, jej smak pozostał równie słodki. Wszystko to dzięki nowym szybciej rozpuszczającym się cukrom, które pozwolą Nestlé na zmniejszenie całkowitej zawartości cukru w swoich produktach.



Naukowcy Nestlé odkryli, jak zmniejszyć zawartość cukru w czekoladzie, zachowując jej słodki smak



  – To naprawdę przełomowe badania inspirowane naturą, które przyczynią się do zmniejszenia całkowitej zawartości cukru o 40% w naszych wyrobach cukierniczych – powiedział Stefan Catsicas, Chief Technology Officer Nestlé.

Nestlé planuje opatentować wyniki swoich badań i rozpocząć produkcję słodyczy z wykorzystaniem nowej technologii od 2018 roku.

Zgodnie z motto firmy „Jedz smacznie, żyj zdrowo”, Nestlé jako światowy producent żywności chce dostarczać konsumentom produkty spożywcze najwyższej jakości o odpowiednim profilu żywieniowym, stanowiące integralną część prawidłowo zbilansowanej diety. W tym celu firma stale rozwija portfolio produktowe oraz nieustannie udoskonala profil żywieniowy każdego ze swoich produktów oraz redukuje zawartość składników odżywczych, takich jak sól, cukier, kwasy tłuszczowe trans czy nasycone kwasy tłuszczowe. Jednocześnie wzbogaca swoje produkty o składniki odżywcze, których brakuje w codziennej diecie Polaków, takie jak wapń czy witamina D. Wyniki najnowszych badań przyspieszą wysiłki Nestlé na rzecz realizacji zobowiązań koncernu do obniżenia cukru w swoich produktach.

O Nestlé


Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

Leave a Reply